گزارش تحلیلی از نمایشگاه اینترلیفت 2023

 

گزارش تحلیلی از نمایشگاه اینترلیفت 2023

اینتر لیفت 2023 اولین نمایشگاه حضوری در شرایط عادی پسا کرونا بود و استقبال نسبتا خوبی از این نمایشگاه شد. تمرکز این نمایشگاه بر تفکیک محصولات، خدمات و شرکت ها بود و 19000 بازدید کننده از 110 کشور دنیا از 500 غرفه دایر در نمایشگاه بازدید کردند.

 

محصولات ارائه شده در نمایشگاه

محصولات در دسته بندی های مختلف شامل 16 مجموعه به شرح ذیل ارائه گردیدند:

1-  آسانسور کامل

2-  چاه و چاهک

3-  نیرو محرکه (موتور ها و جک ها)

4-  درب طبقه

5-  کاراسلینگ

6-  کابین

7-  درب کابین

8-  تابلو های فرمان

9-  درایو های کنترل سرعت

10-  نمایشگر ها و شاسی ها

11-  پلکان برقی

12-  آسانسور های کارگاهی و ماشین بر

13-  ابزار و تجهیزات نصب

14-  خدمات و سرویس (تعمیرات و نگهداری، سیستم های پیشگرانه و ...)

15-  خدمات ( نرم افزار ها، سیستم های مدیریت هوشمند ، و.... )

16-  سایر (مواد مصرفی، شیشه، پارکینگ های طبقاتی و ..)

گزارش تحلیلی نمایشگاه

ارزیابی نمایشگاه های تجاری از دو دیدگاه همواره اثر بخشی این همایش را بررسی می کنند . بر اساس آمارهای بدست آمده نتایج ارزشیابی نمایشگاه اینترلیفت 2023 بشرح ذیل می باشد .

 

ـ  ارزیابی از دیدگاه بازدید کنندگان

    93 درصد از  بازدیدکنندگان مورد بررسی به طیف محصولات و خدمات غرفه‌داران علامت "بسیار خوب" تا "رضایت‌بخش" را داده‌اند همچنین 93% بازید کنندگان بازدید مجدد از این نمایشگاه را به دیگران توصیه می کنند .

  92 درصد قصد دارند دوباره از آن بازدید کنند.

- ارزیابی از دیدگاه متخصیص و غرفه دارها

  67 درصد از افراد مورد بررسی در تصمیم‌های تدارکاتی به شیوه‌ای قاطع یا تصمیم‌گیرانه مشارکت دارند.

  18 درصد دیگر از بازدیدکنندگان در سرمایه‌گذاری حداقل در یک ظرفیت مشاوره مشارکت دارند.

   46 درصد از بازدیدکنندگان مورد بررسی برای آماده سازی یا تضمین سرمایه گذاری می آیند.

   28 درصد قبلاً معاملاتی را در نمایشگاه منعقد کرده اند.

  55 درصد از بازدیدکنندگان اینترلیفت منحصراً به اینترلیفت می‌آیند تا از آخرین پیشرفت‌ها در بخش آسانسور مطلع شوند و نه به هیچ نمایشگاه تجاری دیگری در این بخش.

 

صنعت آسانسور همچنان پویا در میان رکود صنعت ساختمان

بحران های جهانی از جمله بحران کرونا ، جنگ اوکراین و درگیری های خاورمیانه صنعت ساخت و ساز را در همه جای دنیا دچار رکود کرده است . مشخصا با توجه به بحران صنعت ساخت و ساز در اروپای (غربی) و همچنین در چین، که مدتی است ادامه دارد، ارزیابی‌ها از توسعه صنعت آینده محتاطانه تر از قبل است:

58 درصد بازدیدکنندگان مورد بررسی انتظار افزایش توسعه در منطقه را در طی 5 سال آتی را  دارند و این درحالی است که این آمار در سال 2022 حدود  67 درصد بوده است.

کمتر از 30درصد از بازدید کنندگان انتظار دارند وضعیت فعلی با ثبات باشد و 14 درصد از متخصصین نگاهی بدبینانه نسبت به این صنعت دارند .

90 درصد شرکت کنندگان در اینترلیفت 2023 در اینترلیفت 2025 شرکت خواهند کرد ،9 درصد در حال برنامه ریزی و حضورند و فقط  1 درصد  در حال حاضر برنامه ای برای انجام این کار ندارند.

 

پیشنهادات

  ـ برگزاری نشست با مشارکت کنندگان نمایشگاه 2023

شرکت در هر نمایشگاه زمانی اثر بخش خواهد بود که پی گیری های لازم پس از نمایشگاه از طرف خارجی انجام و اطلاعات مورد نیاز برای وی ارسال شود . توصیه می شود یک نشست با مشارکت کنندگان برنامه ریزی شود تا ضمن بررسی گزارش حاضر برنامه ریزی انجام شود .

  ـ برنامه ریزی برای نمایشگاه آینده

حضور موثر در نمایشگاه نیاز به برنامه ریزی و آماده سازی دارد ، حضور انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی در نمایشگاه 2023 حاصل حدود 3 ماه پیگیری و برنامه ریزی در لحظات پایانی و بر اساس داشته ها بود.  می‌طلبد در صورت وجود تصمیم قاطع برای حضور در نمایشگاه های خارجی در آینده و ورود به این بازار ها کارگروه مربوطه برای نمایشگاه 2025 برنامه ریزی و از هم اکنون امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم و البته بودجه مورد نیاز تهیه گردد.

ـ تعیین اسکوپ و بازار هدف

علی‌رغم آنکه بسیاری از همکاران صنفی در ایران حضور در این نمایشگاه را بی فایده می دانستند، بر اساس شواهد و اذعان مشارکت کنندگان حاضر در نمایشگاه استقبال مخاطب از حضور ایران چشمگیر بود. این امید هست که با برنامه‌ریزی بهتر و منسجم تر از این فرصت بیشتر بهره مند شد . حضور در نمایشگاه به منزله آمادگی لازم برای حضور در بازار های خارجی است و این پیام اکنون به مخاطبان منتقل شده و ایشان انتظار دارند در نمایشگاه های بعدی نیز حضور ایران را پر رنگ تر ببینند.

و در پایان هیات مدیره انجمن از آقای دکتر روزبه میرعبداله‌یانی به‌عنوان مدیر برگزاری، هماهنگ‌کننده و همچنین بنیاد روزبه به جهت تامین‌کننده بخش قابل‌توجهی از منابع مالی که در کنار مشارکت کنندگان جهت حضور پاویون صنعت در نمایشگاه مذکور نقش موثر و شایسته‌ای داشته اند تشکر و قدردانی می‌گردد.

امید است در آینده پیش رو با همت بیشتر جهت ورود به بازارهای خارجی گام های تاثیرگذاری برداریم.

انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله برقی